Martina Smolová


Martina Smolová

Pilates cvičím tři roky, nadchla mě jeho všestrannost a variabilita. Jedná se o důkladné a komplexní protažení a posílení nejen svalů zádových a břišních, ale také svalů hýžďových a svalů končetin. Pravidelné cvičení pilates pomáhá od bolestí zad, napravuje špatné držení těla a jako vedlejší efekt zpevňuje postavu a tvaruje ji. Bolesti zad z dlouhého sezení v práci u počítače nebo při studiu jen zbytečně ubírají energii a chuť do života!

Lekce pilates pro mě znamenají příjemně strávený čas cvičením, po kterém odcházím s lepší náladou a pocitem, že jsem udělala něco pro sebe. Cvičení pilates snad může po technické stránce vypadat náročně, ale nikdo se nemusí bát, že ho nezvládne. Lekce v Centru Tance jsou odstupňovány od začátečnických po pokročilé a jejich lektorky individuálně pomáhají, radí a trpělivě vysvětlují a donekonečna opakují, vše co je potřeba. 

Systém Pilatesova cvičení byl postaven na vědomé kontrole svalů a odstraňování svalových disbalancí a také cíleně posiluje fyzickou odolnost. Zakladatel tohoto cvičení Joseph Pilates se od dětství potýkal s různými nemocemi včetně astmatu a rachitidy. Jeho tělo bylo neustále vyčerpáváno a oslabováno vlivem nemocí a on sám hledal nové směry a možnosti posílení svého těla. Díky různým sportům a cvičením se po přestěhování do Anglie živil i jako boxer nebo akrobat v cirkuse, později se stal také armádním ošetřovatelem. Do širšího povědomí veřejnosti se Pilatesova metoda inspirovaná východním cvičením a individuálně přizpůsobovaná jednotlivcům dle jejich specifických potřeb a případných omezení dostala ve dvacátých letech 20. století a je stále velmi oblíbená. Takže pokud vás trápí nějaké zranění nebo jste si po úrazu či operaci zvykli vytěžovat některé svaly, nemusíte se bát, že byste toto cvičení nezvládli. Vlastně je tomu přesně naopak, toto cvičení je právě pro vás! 

Kurzy:

Pilates

Certifikáty